tiistai 11. joulukuuta 2012

SKRIPTAUS 2:  Eventtifunktiot vs käyttäjän kirjoittamat funktiot vs staattiset funktiot

Update, Start, MouseOver jne. ovat eventtifunktioita. Näitä funktioita järjestelmä kutsuu automaattisesti.

Update = ajetaan automaattisesti jokaisella framella
Start = Ajetaan, kun GameObject tulee peliin
OnMouseEnter = kutsutaan, kun hiiri viedään objektin päälle
jne jne.

Käyttäjän pitää itse määritellä, mistä hänen itsensä kirjoittamia funktiota kutsutaan.

Staattiset funktiot ovat unityn kirjastosta löytyviä funktiota, jota voidaan kutsua koodista.

Eventtifunktiot: järjestelmä kutsuu, käyttäjä kirjoittaa sisällöt
Käyttäjän kirjoittamat funktiot: käyttäjä kutsuu ja kirjoittaa sisällöt
Staattiset funktiot: käyttäjä kutsuu valmiita funktioita Unityn kirjastosta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti