SKRIPTAUS 2: Eventtifunktiot vs käyttäjän kirjoittamat funktiot vs staattiset funktiot
Update, Start, MouseOver jne. ovat eventtifunktioita. Näitä funktioita järjestelmä kutsuu automaattisesti.
Update = ajetaan automaattisesti jokaisella framella
Start = Ajetaan, kun GameObject tulee peliin
OnMouseEnter = kutsutaan, kun hiiri viedään objektin päälle
jne jne.
Käyttäjän pitää itse määritellä, mistä hänen itsensä kirjoittamia funktiota kutsutaan.
Staattiset funktiot ovat unityn kirjastosta löytyviä funktiota, jota voidaan kutsua koodista.
Eventtifunktiot: järjestelmä kutsuu, käyttäjä kirjoittaa sisällöt
Käyttäjän kirjoittamat funktiot: käyttäjä kutsuu ja kirjoittaa sisällöt
Staattiset funktiot: käyttäjä kutsuu valmiita funktioita Unityn kirjastosta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti