maanantai 2. marraskuuta 2015

POLKUANIMOINTI 3DS MAXISSA

NAV15AP


Tarvitaan hahmo, sille luut ja Skin-modifier.

Laita jalkaan IK-solver valitsemalla reisiluu ja valitsemalla Animation > IK Solvers > HI Solver. Klikkaa jalkaterän luuta. IK-solverin pitäisi ilmiintyä jalkaterän luun paksuun päähän.

Tee vaikka kehänmuotoinen spline valitsemalla Create > Shapes > Splines > Circle. Siirtele spline lähelle IK-solveria.

Valitse IK-solver ja valitse Animation > Constraints > Path Constraint. Klikkaa splineä.

Jos haluat vaihtaa splinen aloituspistettä (josta like alkaa) tai liikkeen suuntaa, muuta spline editoitavaksi klikkaamalla sitä hiiren oikealla ja valitsemalla Convert To > Convert to Editable Spline.

Liikkeen aloituspiste vaihdetaan splinen Vertex sub-levelissä klikkaamalla haluttua vertexiä ja sitten Make First-painiketta.

Liikkeen suunta vaihdetaan splinen Spline sub-levelissä klikkaamalla Reverse-painiketta.

Samaa toimintatapaa soveltamalla saat tehtyä toisen jalan ja kädet ja selkärangan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti