maanantai 26. lokakuuta 2015

PELIMALLINNUS

NAV14AP
Hyvät kanssanisäkkäät.

Tehdään omavalintainen pieni 3d malli, josta tehdään kaksi eri versiota. Realistinen ja tyylitelty.

Muutama esimerkki/innostustusta aiheeseen.

https://fi.pinterest.com/vasilesco/3d-props/


https://fi.pinterest.com/search/pins/?q=3d%20low%20poly%20props&term_meta[]=3d|typed&term_meta[]=low|typed&term_meta[]=poly|typed&term_meta[]=props|typed


Tehtävä 1. (Pyri realismiin)
-Mallinna omavalintainen esine (highpoly). Sen ei tarvitse/kannata olla hirveän monimutkainen, mutta en hyväksy sylinteriä (tynnyri) ellei siinä ole tarpeeksi yksityiskohtia.
-Tee mallista lowpoly versio (tai vastaavasti highpoly, jos aloitit lowpolysta)
-Luo malliin normal, diffuse, AO ja specular mapit
-Vie malli unityyn ja kasaa se valmiiksi paketiksi.

Tallenna valmis työ luokan kansioon.

Tehtävä 2. (Pyri tyyliteltyyn)
-Tee omavalintaisesta mallista puhdas lowpoly (jos teit ensimmäisen tehtävän, voit käyttää sen lowpolyä)  ja tee mallille tyylitelty, käsinpiirretty textuuri, jossa pyrkimyksenä saada huijaavaa geometriaa mahdollisimman paljon.

-Vie malli unityyn ja kasaa se valmiiksi paketiksi.
  
Tallenna valmis työ luokan kansioon.


-->> Muutama mielenkiintoinen tutoriaali, joista voi mahdollisesti olla apua yön pimeinä tunteina.

Next Gen Asset Creation (4 osaa. Viimeistä viidettä osaa ei tunnu tulevan, mutta kaikki oleellinen löytyy)


https://www.youtube.com/watch?v=SFHVafZKZA4

Basic Low Poly Asset - Consept to completion (henkilö käyttää Mayaa, mutta samat lainalaisuudet pätevät).
https://www.youtube.com/watch?v=J_dwTB5MwzM

Miten retopota maxissa
https://www.youtube.com/watch?v=mPNMpoxvzVQ

Hyvä ja kattava tutoriaali hard surface mallinnuksen perusteisiin.
https://vimeo.com/10941211

Rakastakaa toisianne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti