NAV14AP
Hyvät kanssanisäkkäät.
Tehdään omavalintainen pieni 3d malli, josta tehdään kaksi eri versiota. Realistinen ja tyylitelty.
Muutama esimerkki/innostustusta aiheeseen.
https://fi.pinterest.com/vasilesco/3d-props/
https://fi.pinterest.com/search/pins/?q=3d%20low%20poly%20props&term_meta[]=3d|typed&term_meta[]=low|typed&term_meta[]=poly|typed&term_meta[]=props|typed
Tehtävä 1. (Pyri realismiin)
-Mallinna
omavalintainen esine (highpoly). Sen ei tarvitse/kannata olla hirveän
monimutkainen, mutta en hyväksy sylinteriä (tynnyri) ellei siinä ole
tarpeeksi yksityiskohtia.
-Tee mallista lowpoly versio (tai vastaavasti highpoly, jos aloitit lowpolysta)
-Luo malliin normal, diffuse, AO ja specular mapit
-Vie malli unityyn ja kasaa se valmiiksi paketiksi.
Tallenna valmis työ luokan kansioon.
Tehtävä 2. (Pyri tyyliteltyyn)
-Tee
omavalintaisesta mallista puhdas lowpoly (jos teit ensimmäisen
tehtävän, voit käyttää sen lowpolyä) ja tee mallille tyylitelty, käsinpiirretty
textuuri, jossa pyrkimyksenä saada huijaavaa geometriaa mahdollisimman
paljon.
-Vie malli unityyn ja kasaa se valmiiksi paketiksi.
Tallenna valmis työ luokan kansioon.
-->> Muutama mielenkiintoinen tutoriaali, joista voi mahdollisesti olla apua yön pimeinä tunteina.
Next Gen Asset Creation (4 osaa. Viimeistä viidettä osaa ei tunnu tulevan, mutta kaikki oleellinen löytyy)
https://www.youtube.com/watch?v=SFHVafZKZA4
Basic Low Poly Asset - Consept to completion (henkilö käyttää Mayaa, mutta samat lainalaisuudet pätevät).
https://www.youtube.com/watch?v=J_dwTB5MwzM
Miten retopota maxissa
https://www.youtube.com/watch?v=mPNMpoxvzVQ
Hyvä ja kattava tutoriaali hard surface mallinnuksen perusteisiin.
https://vimeo.com/10941211
Rakastakaa toisianne!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti