NAPpk12
Kurssi toteutetaan koululla lukujärjestyksen mukaan osaksi itsenäisesti,
osaksi opettajan läsnäollessa.
Käyttöliittymästä puhuttaessa voidaan pelimaailmassa tarkoittaa esim.:
1. Laitteen jolla peliä pelataan käyttöjärjestelmää:
-Tietokoneen
tapauksessa Windows, Unix-pohjaiset, Mac OS
-Konsoleilla
itse valikkorakenne ennen pelien käynnistystä
-Mobiililaitteilla
yleinen valikkorakenne
2. Itse pelin käyttöliittymää:
-Valikot,
klikattavat napit ym. syöttötavat
-Näytöllä
näkyvä info itse pelitilassa, pelaajan statsit, infoikkunat
3. Pelin fyysisiä ohjaimia:
-näppäimistö,
hiiri, joystick, joypad, rattiohjain, liiketunnistin jne.
Kurssin tehtävä: Suunnitelkaa käyttöliittymältään toimiva ja
intuitiivinen craftaussysteemi kuvitteelliselle mobiili-, konsoli- tai
tietokonepelille. Toteuttakaa suunnitelma yhdistelmänä tekstiä jossa kerrotaan
miten systeemi toimii ja mukana havainnollistavia konseptikuvia. Tärkeintä
palautuksessa on että tekstistä ja kuvista tajuaa miten käyttöliittymänne
toimii. Jälleen kerran käyttäkää aika hyödyksenne.
Seuraavassa esimerkkejä pelien craftaussysteemeistä:
Dead Space 3-pelin craftaussysteemi:
Skyrim-pelin craftaussysteemi:
https://www.youtube.com/watch?v=puNggqiyexE
https://www.youtube.com/watch?v=puNggqiyexE
Minecraft-pelin craftaussysteemi:
https://www.youtube.com/watch?v=e9XzZZFqxn0
https://www.youtube.com/watch?v=e9XzZZFqxn0
How To Survive-pelin craftaussysteemi:
Tehtävä palautetaan esim. sähköpostin liitteenä:
mikko.lasonen@sataedu.fi, Facebookin chatissa tai koulussa polkuun "X:\NAKK
NAPpk12\Käyttöliittymät\Palautus" teette omalla nimellä varustetun
kansion. Kurssin palautukset otan vastaan vielä tiistaihin 27.5 klo
16:00 asti.
KUORMA PELIT - NYT VOIT LÖYTÄÄ UUSIA KUORMA PELEJÄ JOKA PÄIVÄ KLO HTTP.
VastaaPoista