tiistai 24. syyskuuta 2013

Normal mappien beikkaaminen tiiliseinämateriaalia varten

Tapa 1. (not pro) Tee diffuusitekstuurista stencil-versio, jossa korkeammat kohdat ovat vaaleammalla. Aja tämä esimerkiksi Crazybumpin läpi.

Tapa 2. (pro) Mallinna plane maxilla. Exporttaa .obj muodossa ja ILMAN smoothing grouppeja mudboxiin. Ota talteen plane.obj koska se on LOW POLY mallisi. Lisää shift-D:llä polyjä planeen. Paina stencilin avulla topologia planeen. Kun olet tyytyväinen, exporttaa tämä high poly-malliksesi.

Seuraavaksi avaa xNormal, ja settaa siihen high- ja low poly-mallisi. Pistä myös output file-nimi. Beikkaa.

Tapa 3. (veri pro) Naura diffuusikuville päin näköä ja lähde skulptaamaan tiiliseinää tiili kerrallaan. leivo siitä sitten normaalimappi.

Tap 4. (Courtesy of Markku, Nappk13) Mudboxissa on myös toimivan oloinen normaalimappaustoiminto. Veistele malli tasaiselle pinnalle ja sitten ylävalikosta Extract Texture Maps/New Operation

Tarkka ohje: http://www.jldeanart.com/nmap_creationinmudbox.pdf

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti