NAV14AP ja NAV15AP
Esineitä voidaan mallintaa ja animoida myös ilman luita.
Esineen osat mallinnetaan erillisinä objekteina ja niille rakennetaan keskinäinen hierarkia linkittämällä ne toisiinsa 3ds Maxissa (Graph Editor > New Schematic View).
Tarvittaessa siirretään objektien Pivot Pointeja (Hierarchy > Affect Pivot Point Only) että saadaan ne kääntymään oikein.
Tehtävä käydään tunneilla yhdessä läpi ennen aloittamista.
Esimerkkitiedostoja löytyy Yhteiset/Luxo -kansiosta.
Tehtävä:
Valaisimen mallintaminen, teksturointi ja animointi Surprise.avi -esimerkin mukaisesti.
Tarvittavat objektit: valaisin, kopio valaisimen yläosasta ja pahvilaatikko.
Mallinnetaan valaisin erillisistä objekteista.
Valaisimen rakenteen pitää olla suunnilleen esimerkkivalaisimen mukainen.
Rakennetaan objekteille hierarkia.
Siirretään tarvittaessa objektien pivot pointit.
Teksturoidaan valaisin.
Pienempi valaisin saadaan kopioimalla valaisimen yläosa ja skaalaamalla se pienemmäksi.
Mallinnetaan ja teksturoidaan pahvilaatikko. Laatikon yläosassa on aukeavat läpät.
Animoidaan esineet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti