maanantai 4. toukokuuta 2015

Pelimallintaminen ja materiaalit 3

NAPpk13

Hyvät kanssanisäkkäät.

Kurssin aikana teemme omavalintaisen assetin, johon tehdään tarvittavat materiaalit, jonka jälkeen assetti tehdään "uudestaan" visuaalisesti eri tyylillä.

Kurssilla käydään läpi.
-Mallinnus (high- ja lowpoly)
-Retopo
-UV map
-Textuurit
-Mallin ihailu

Tehtävä 1. (Pyri realismiin)
-Mallinna omavalintainen esine. Sen ei tarvitse/kannata olla hirveän monimutkainen, mutta en hyväksy sylinteriä (tynnyri) ellei siinä ole tarpeeksi yksityiskohtia.
-Tee mallista lowpoly versio (tai vastaavasti highpoly, jos aloitit lowpolysta)
-Luo malliin normal, diffuse, AO ja specular mapit
-Vie malli unityyn ja kasaa se valmiiksi paketiksi.

Tallenna valmis työ luokan kansioon.

Tehtävä 2. (Pyri tyyliteltyyn)
-Tee omavalintaisesta mallista puhdas lowpoly (jos teit ensimmäisen tehtävän, voit käyttää sen lowpolyä)  ja tee mallille käsinpiirretty textuuri, jossa pyrkimyksenä saada, huijaavaa geometriaa mahdollisimman paljon.

-Vie malli unityyn ja kasaa se valmiiksi paketiksi.
  
Tallenna valmis työ luokan kansioon.


-->> Muutama mielenkiintoinen tutoriaali, joista voi mahdollisesti olla apua.

Next Gen Asset Creation (4 osaa. Viimeistä viidettä osaa ei tunnu tulevan, mutta kaikki oleellinen löytyy)


https://www.youtube.com/watch?v=SFHVafZKZA4

Basic Low Poly Asset - Consept to completion (henkikö käyttää Mayaa, mutta samat lainalaisuudet pätevät).
https://www.youtube.com/watch?v=J_dwTB5MwzM

Miten retopota maxissa
https://www.youtube.com/watch?v=mPNMpoxvzVQ

Hyvä ja kattava tutoriaali hard surface mallinnuksen perusteisiin.
https://vimeo.com/10941211

Rakastakaa toisianne!

1 kommentti: