maanantai 6. huhtikuuta 2015

PELIANIMAATIO

NAPpk13 ja NAV14AP


Kurssilla mallinnetaan ja animoidaan 3D-malleja eri tavoin.


Tehtävä 1.

Etsikää Youtubesta mieleisenne esim introvideo tai cutscene 3D-pelistä, ja valitkaa siitä yksi noin 10-30 sekunnin pätkä hahmosta joiden liikkeet matkitte tikku-ukolle 3ds Maxissa.

Panostakaa laatuun ja haastakaa itsenne, älkää menkö siitä missä aita on matalin. Lisäpisteitä saa jos pätkiä tekee useampia, Käyttäkää tuntien aika tehokkaasti hyväksenne.

Esimerkkinä liikkeet voisi matkia esim. tässä videossa olevalta pikku psychohahmolta joka kiipeää auton yli ja lyö päällään toista hahmoa.
 
http://youtu.be/ZZR1WSYCMX8?t=35s


Palauttakaa 3ds Max-tiedosto ja linkki Youtube-videoon. Tehtävä palautetaan Yhteiset/Pelianimaatio -kansioon. 



Tehtävä 2.

Valmistaudutaan 2. näyttöä varten, Jokainen tekee oman tarpeensa mukaan ainakin jonkun osan näyttöön sisältyvistä työvaiheista harjoitukseksi. Kannattaa omalla kohdalla miettiä mitkä työvaiheet näytössä tarvitsevat harjaannuttamista. 

Työvaiheet:

- konseptointi
- high-poly ja low-poly mallintaminen
- UV- ja Normal mäppäys
- teksturointi
- luut ja niiden optimointi
- animointi

Palauttakaa 3ds Max-tiedosto ja myös mahdolliset tekstuurikuva-tiedostot mukaan. Tehtävä palautetaan Yhteiset/Pelianimaatio -kansioon. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti